Skuteczne wsparcie biznesu za pomocą marketing automation.

Każdego dnia otrzymujemy na swoją skrzynkę setki maili dziennie. Ty również w wielu wiadomościach do swoich klientów oferujesz Tobie najlepszy produkt czy usługę. Zazwyczaj zależy Ci na szybkiej transakcji, zapominając, że sprzedaż to raczej gra w golfa niż wyścig formuły 1. Nie możesz pomijać tych ważnych etapów, które doprowadzą Cię do celu. Czy poznając kogoś od razu zapraszasz go do gry? Z Pewnością nie. Przywitanie, krótka rozmowa, wymiana uprzejmości, zapytanie o doświadczenie gracza. Pomyślmy, a gdyby tak część z tych reakcji dało się zautomatyzować?

Na początek

Po wizycie na Twojej stronie potencjalny klient widzi tylko i wyłącznie ścianę tekstu, pozwól mu się poznać i pokaż kilka najważniejszych produktów. Co najbardziej przekonuje do zakupu? Ogromną rolę odgrywa społeczny dowód słuszności. Potencjalny klient wykazuje tendencję do przyjmowania poglądów, zachowań i decyzji takich samych, jak reszta grupy społecznej – „Skoro inni tak robią, to i ja mogę”. Niezwykle pomocne są w tym polecenia i referencje od innych klientów, dodatkowo budują obraz profesjonalisty w Twojej dziedzinie. Polecenia dają także poczucie, że warto zainteresować się Twoi rozwiązaniem IT, skoro działa to w innych firmach to dlaczego nie u mnie. Zadbaj, aby dynamiczne treści pokazywały je w odpowiednim czasie wizyty potencjalnego klienta na stronie. Pierwsze wrażenie to najważniejszy moment, mierzący zaledwie kilkanaście sekund, to bardzo mało by zaprezentować siebie z jak najlepszej strony. Warto zatroszczyć się o ten aspekt. Dodatkowo, nie zaniedbuj osób powracających na Twoją stronę, przypominając im czym się ostatnio interesowali.

A jak zareagują na to moi klienci?

Jeśli posłużysz się pewnymi usprawnieniami możesz pokazać klientowi alternatywne rozwiązania na Twojej stronie. Działania marketing automation pozwalaj na łatwe tworzenie ramek rekomendacji, które będą automatycznie dostosowywać treści do zainteresowań każdego odwiedzającego również dla anonimowych użytkowników.

Nawet posiadając jeden produkt możesz pokazać kilka wariantów zakupu. Jeśli nie będziesz atakował użytkownika na Twojej stronie pop-upami informującymi o możliwości kontaktu, procesy automatyzacji pomogą Ci przykuwać uwagę na istotne elementy.

 

A co, gdy mi się nie uda?

Jeśli Twój partner nie podejmuje inicjatywy i w dalszych rozgrywkach wybiera innego kompana to oznacza, że coś poszło nie tak. W taki sam sposób potencjalni klienci niezainteresowani zakupem mogą postąpić z Tobą. Wybór wielu podobnych rozwiązań u konkurencji nie ułatwia Ci pracy. Bądź czujny! Nie chcesz utracić na zawsze „partnera do gry”- zajmuj się nim. Być może cena jest dla niego za wysoka, może inny aspekt go zniechęcił. Poszukaj powodów odmowy i zautomatyzuj komunikację  z nim. Stały kontakt polecany poprzez działania Lead Nurtingu. Szerzej omawiamy tę kwestię w tym artykule.

Uważasz, że to nie przyniesie efektów, sprawimy, że zmienisz zdanie. Wejdź na naszą stronę i zobacz jakie korzyści możesz odnieść dzięki wprowadzeniu takich usprawnień w Twojej firmie.