Outsourcing marketingu w branży IT-dlaczego warto z niego korzystać?

Coraz więcej firm zamiast tworzyć swoje działy marketingu postawia wynająć specjalistów zajmujących się promocją i reklamą. Takie zjawisko jest również bardzo powszechne w takich obszarach jak księgowość, kadry, archiwizacja dokumentów, usługi prawne czy tłumaczeniowe. W tym artykule pokażemy w jaki sposób możesz wykorzystać taki model współpracy, aby rozwijać swój biznes oraz zwiększać rozpoznawalność Twojej marki.Realne korzyści dla Twojego biznesu

Aby zdecydować się na podjęcie realnych kroków w Twojej działalności musisz dokładnie poznać zalety takiego rozwiązania. Poniżej pokazujemy kilka z nich:

Obniżone koszty promocji

Zatrudnienie całego zespołu wraz zakupem odpowiednich programów to ogromny koszt. Zastanów się czy chcesz go ponosić. Proces rekrutacji i wybór oprogramowania np. do Marketing Automation zajmuje sporo czasu.

Korzystanie z usług najlepszych specjalistów

W jednej agencji marketingowej znajdują się specjaliści z wielu dziedzin: pozycjonowania strony, content marketingu, kampanii w Google, promocji w social mediach. Warto wykorzystać ich doświadczenie przy różnych projektach, pomogą skorygować kierunek działań, aby uzyskać jak najlepszy efekt.

Wykorzystanie najlepszych metod marketingu sieciowego

Często śledzenie i testowanie trendów w marketingu wymaga poświęcenia czasu, a samodzielne badanie tego obszaru nie jest łatwe. Wiele metod nie będzie dostosowanych do profilu Twojej działalności, a na testowanie, które pozwoli Ci na konwersję na przyzwoitym poziomie potrzebnych jest przynajmniej kilka prób.

Koncentracja na budowaniu firmy

Nie lubisz marketingu, jesteś umysłem ścisłym i prowadzenie biznesu wychodzi Ci najlepiej. Oddaj działania promocyjne w ręce profesjonalistów. W 2015 roku rynek outsourcingu w Polsce po raz kolejny zanotował kilkunastoprocentowy wzrost. Outsourcing dotyczy już korporacji, ale również startupów, małych i średnich przedsiębiorstw.

Postaw na wybór jednej agencji

Wybierając usługodawcę, który będzie prowadził promocję Twojego rozwiązania IT zwróć uwagę na konkretny plan działania, jaki został Ci przedstawiony w ramach realizacji zamówienia. Ważna jest spójna strategia, dlatego działania prowadzone przez jeden podmiot są łatwiejsze do koordynowania i zapewniają pełną integralność. Promocja może być prowadzić kilkoma kanałami, jednakże wymaga to wzmożonej kontroli, aby nie spowodować chaosu informacyjnego, niweczącego wypracowany wcześniej efekt. Możesz uznać się specjalistą od wszystkiego i spędzać większość swojego czasu na czynnościach, które nie przynoszą Ci satysfakcji. Doświadczony Zespół chętnie przejmie od Ciebie niewygodne zadania i wykona je sprawnie, pokazując efekty.