Najskuteczniejsze metody telemarketingowe dla branży IT.

Telefonujesz do wszystkich klientów, którzy działają w branży produkcyjnej i próbujesz w pierwszym kontakcie sprzedać i swoje rozwiązanie IT lub zaprosić na organizowane webinarium. Czasy, gdy kontaktowaliśmy się z niezainteresowanymi klientami już dawno się minęły, nie niosą za sobą żadnych korzyści. Sądzisz, że po kilku telefonach i spotkaniach klient zmieni zdanie i będziesz w stanie przekonać go do zakupu Twojego systemu?

Docieraj na wiele sposobów

Działania telemarketingowe zawsze warto wesprzeć dodatkową akcją, pozwalającą na uzyskanie jeszcze lepszych efektów. Wdrożenie content marketingu jest bardzo pomocne, gdyż pozwala zainteresować potencjalnego klienta tematyką powiązaną z Twoim systemem. Wartościowy raport lub porównanie podane w ciekawej oprawie graficznej, może stanowić świetny początek rozmowy.

Bądź kompetentny, uczciwy i profesjonalny. Unikaj wciskania, perfidnej manipulacji

Z każdym rozmówcom obchodź się z wyczuciem, nie nalegaj, jeśli ktoś prosi o rozmowę po południu. Uszanuj jego czas i postaraj się pokierować rozmową, aby czuł się w niej komfortowo. Doświadczasz codziennie wielu rozmów i stykasz się z obiekcjami klientów. Potraktuj to jako lekcje, z której możesz wyciągnąć dla siebie rady. To one pozwolą Ci wyciągnąć właściwe wnioski i unikniesz popełniania podobnych błędów w przyszłości. Koncentruj się na tym czego chce rozmówca, to co Ty chcesz mu przekazać dostosuje do tego co chce usłyszeć.

Ludzie chcą upraszać swoje życie, przedstawiaj im gotowe rozwiązania

Nie zarzucaj klienta informacjami o wspaniałym systemie, który z pewnością zmieni jego biznes na lepszy. Kompetentnie odwołaj się do konkretnych przykładów, im więcej faktów i liczb podasz, tym będziesz bardziej wiarygodny. Tylko konkretny mają szansę dotrzeć do potencjalnego klienta. Pokaż przykład problemu występującego w przedsiębiorstwach, który rozwiązuje dane rozwiązanie. Sprawdź realne potrzeby i proponuj wyjście z sytuacji.

Czerp radość z rozmowy

Twoje nastawienie będzie wyczuwalne przez osoby, z którymi rozmawiasz. Lepiej jednego dnia odpuścić telefonowanie, niż stracić kilku klientów. O wiele przyjemniej rozmawia się, gdy osoba po drugiej stronie słuchawki jest nastawiona pozytywnie.

Dowiedz się jak najwięcej o swoim rozmówcy

Masz do dyspozycji portale tj. LinkedIn, Goldenline, stronę internetową, portale branżowe, możesz z nich czerpać wiedzę na temat Twoich rozmówców. O ile łatwej prowadzić z rozmowę, jeśli znamy kilka ważnych faktów, które możemy wykorzystać w rozmowie. Identyfikuj osoby kontaktowe, dane ulegają dezaktualizacji, to, że ktoś pracował w firmie X pół roku temu, nie znaczy, że pracuje tam nadal.

Zanim wybierzesz numer

Codziennie rozmawiasz z wieloma osobami, pamiętaj o tym, że telefonujesz po to, aby osiągnąć zamierzone rezultaty, nie obdzwonić bazę. Każdego dnia pomyśl o tym ile wartościowych relacji możesz nawiązać dzięki rozmowie, ciesz się z każdego telefon.  Wysłuchaj klienta i nie bagatelizuj jego próśb.

Działania telemarketingowe w branży IT nie nalezą do najłatwiejszych, a docieranie do osób decyzyjnych wymaga dobrze ustalonej strategii. Każda z tych osób posiada swojego „strażnika” w postaci asystentki. Wysyłanie wielu maili do osób, które nigdy nie zostaną przeczytane ze względu na ich niski priorytet także nie jest dobrym rozwiązaniem. Zainwestuj w doświadczony Zespół, który posiada dostęp do szczegółowych danych o rynku IT, na podstawie których skutecznie dociera do osób z Twojej grupy docelowej i umożliwiama prowadzenie owocnych działań handlowych.