Jak generować leady, aby poprawić swoje wyniki sprzedażowe?

Lejek sprzedażowy dostawcy IT vs lejek zakupowy inwestora IT

Najbardziej wymarzoną sytuacją dla każdego sprzedawcy byłoby znajdować potencjalnych klientów i finalizować zakup z osobami, które CHCĄ go już dokonać. Jest to sytuacja idealna, w realnym świecie jednak trzeba się mocno napracować, aby zbliżyć się do ideału. Każda anonimowa osoba zanim zdecyduje się zakupić nasz produkt lub usługę musi przejść przez cały lejek sprzedażowy i tylko kilka procent początkowo zainteresowanych kończy ten proces. Pamiętaj, że Twój lejek to tylko wsparcie dla Ciebie, skoncentruj swoje działania na procesie zakupowym  klienta, w jakiej jest obecnie fazie zakupu. Twój lejek dla klienta nie ma żadnego znaczenia, Ty natomiast musisz sobie zapewnić miejsce w jego lejku zakupowym i to jest najważniejsze zadanie!

jak-generowac-leady-aby-poprawic-swoje-wyniki-sprzedazowe

Jak kupujący rozwiązania IT ocenia dostawcę IT?

Uruchamiasz niekończące się akcje cold-calls i nie uzyskujesz oczekiwanych rezultatów, a wyniki sprzedażowe drastycznie spadają. Aby przybliżyć się choć o krok do celu należy uświadomić sobie, że każdą decyzję o zakupie podejmuje człowiek i jeśli w zamian za przekazanie swoich danych dostarczysz coś wartościowego, co pomoże rozwiązać mu problem, z którym się boryka,zyskasz jego zaufanie i zbudujesz wizerunek eksperta.

Bezpłatny produkt, wstęp na ciekawe spotkanie, dostęp do wartościowej publikacji, to wszystko działa na korzyść sprzedawcy. To wszystko dobrane do fazy zakupowej potencjalnego klienta, zapewni Ci spokojne przeniesienie do kolejnych faz procesu zakupu rozwiązań IT.

To nie jest proste zadanie dlatego, aby wykonać je skutecznie zleć cały proces Zespołowi Marketer-IT i otrzymuj leady o wysokiej jakości.