Efektywne taktyki lead nurturing dla IT

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym w jaki sposób wykorzystać kontakty, które nie są jeszcze gotowe na sprzedaż? Zostawiasz je w swoich lejkach i czekasz na lepszy moment ponawiając kontakt za kilka miesięcy? Pielęgnowanie relacji z potencjalnym klientem, daje pewnego rodzaju szanse. To, że nie zdecydował się on do tej pory na zakup Twojego systemu nie oznacza że nie będzie to możliwe za jakiś czas.

Główne założenia dla Lead Nurturing w branży  IT

  • Utrzymanie kontaktu z potencjalnym klientem- to najważniejszy cel Lead Nurturingu, bez ciągłego kontaktu nie znamy aktualnej sytuacji, co za tym idzie nie sprzedamy naszego rozwiązania IT. Warto zadbać o kontakty, z którymi mieliśmy już kontakt i wykorzystać potencjał drzemiący w każdej szansie sprzedaży. Pozyskanie nowych kontaktów nie tylko jest kosztowne, ale również energochłonne.
  • Edukacja przede wszystkim- wykorzystując Lead Nurturing masz możliwość przemycenia informacji o Twoim systemie. Użyj porównań, grafiki a nawet video, ważne, aby treści były skompensowane i odpowiednio wyważone. Przemycaj w takich informacjach także komunikaty sprzedażowe, zadbaj, aby były one podane w przystępnej formie i dobrze połączone z treściami edukacyjnymi.
  • Wyłapanie dobrego momentu na sprzedaż- zawieraj w wiadomościach call to action i inne formy interakcji, aby potencjalny klient mógł wykazać się zaangażowaniem. Badaj jego aktywność i reaguj. Gdy zainteresowanie rośnie i osiągnęło określony poziom, przekaż leada do działu sprzedaży i ponownie prowadzać z nim rozmowy handlowe.

 

 

Dlaczego mam wysyłać, aż tyle wiadomości?

Aż 98% osób odwiedzających Twoja stronę lub pobierających materiały reklamowe nie jest gotowych do zakupu Twoich rozwiązań. Aby proces sprzedażowy był prowadzony dynamicznie, wyposaż klienta w niezbędną wiedzę o Twoim rozwiązaniu. Większość z nich nie zdaje sobie sprawy z realnych korzyści jakie mogą odnieść kupując Twoje rozwiązanie IT. Pokaż im je! Ponadto osoby wypełniające formularz kontaktowy i proszące o ofertę nie zawsze wiedzą czego szukają. Często to tylko chęć porównania cen, zapytanie o ewentualny zakup, w razie przydzielenia budżetu, a Twoi handlowcy tracą czas i energię na próby kontaktu. Gdy nie udaje się nawiązać współpracy lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie akcji Lead Nurturingu. Dzięki temu możesz obniżyć koszty pozyskania pojedynczego leada, a potencjalny klient cały czas będzie otrzymywał od nas nowe, odpowiednio sprofilowane wiadomości. Mądrze zarządzając działaniami marketing automation możesz analizować zachowania przyszłych klientów na stronie i personalizować wysyłane treści, jednocześnie pozostając w stałym kontakcie. Proces zakupu nowego systemu trwa długo i jest skomplikowany, dostarczaj w tym czasie informacje, które zaintrygują, skłonią do zastanowienia się nad wyborem Twojego rozwiązania.

Lead Nurturing kluczem do dobrej sprzedaży

Każdy z handlowców posiada w swojej bazie kilkadziesiąt lub kilkaset kontaktów, z którymi powinien utrzymywać relacje. Rzeczywistość jest jednak taka, że pomimo przypomnień z CRM nie zawsze znajdują czas, aby zainicjować ponowny kontakt. Proces automatyzacji pewnych działań pomaga przeprowadzić klienta przez proces sprzedaży, tak aby nie angażować zbytnio zasobów. Bezpośrednia komunikacja jest niezastąpiona w przypadku gorących leadów, dla pozostałych możesz zaprojektowaną akcje w Lead Nurturingu i zadbać o jak najwyższą jakość rozmów z potencjalnymi klientami rokującymi na sprzedaż. Dzięki temu wszystkie sprawy będziesz miał pod kontrolą bez obaw, że zaniedbałeś jakiś kontakt. Chcesz odczuć pozytywne efekty opieki nad leadami, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci przygotować cały proces, w którym zbudujesz relacje niezbędne do kontynuowania rozmów handlowych.

 

Jeśli artykuł Cię zainteresował, udostępnij ten post na fb lub linkedin. Zapraszamy do śledzenia naszych aktualności:)