Dlaczego monitorowanie zachowań klientów jest tak ważne?

Wielu marketerów zdaje sobie sprawę jakie korzyści niesie za sobą wdrożenie tych rozwiązań. Wyzwania, które muszą pokonać to:

  • Niska skuteczność e-mail marketingu,
  • Brak spersonalizowanych komunikatów dla grupy docelowej,
  • Brak analityki skuteczności działań.

Dlaczego warto wdrożyć marketing automation dla marketingu B2B?

dlaczego-monitorowanie-zachowan-klientow-jest-az-tak-wazne

Pomimo świadomości tych wyzwań decydują się na drożenie działań naprawczych dość późno. Gdy tylko zorientujemy się, że większość szans sprzedaży ucieka bezpowrotnie należy działać szybko.

Poniżej przedstawiamy efekty, które niesie za sobą Marketing Automation:

  • Ponosisz skuteczność marketingu i dzięki temu kolejne kampanie mogą być bardziej dopracowane, bezpośrednio odnosić się do potrzeb klientów, wzmocnić zaangażowanie konkretną marką i produktem,
  • Masz możliwość śledzenia danych o klientach, nie dotyczy tylko liczby kliknięć, ale daje szanse na głębszą analizę m. in. czas otwarcia maila, częstotliwość odwiedzania strony, itp.
  • Edukujesz swoich klientów- poprzez podnoszenie świadomości o zakupie krok po kroku dostarczasz informacji, które utwierdzą ich w przekonaniu, iż oferowany produkt lub usługa jest warta zakupu oraz swojej ceny,
  • Segmentujesz bazę swoich kontaktów i możesz odpowiednio nimi zarządzić i zdecydować się jaki komunikat do nich skierować

Po prostu bądź blisko swoich potencjalnych klientów, aby móc usłyszeć jakie sygnały wysyła i dostarcz mu właściwą propozycję we właściwym czasie.