Analiza potrzeb klienta w branży IT.

Klient zdecyduje się na zakup naszego produktu, gdy uświadomi sobie, że faktycznie go potrzebuje. Wiele z Twoich rozwiązań jest projektowanych na podstawie poprzednich doświadczeń skrupulatnie zbieranych przez wiele lat. Posiadasz duże doświadczenie i sporą liczbę odbytych spotkań, co utwierdza Cię w przekonaniu, że wiesz czego potrzebuje klient. Czy zawsze udaje się zainteresować klienta Twoi rozwiązaniem?

Zawsze słuchaj empatycznie

Podczas rozmów lub spotkań zawsze skup się na wysłuchaniu tego, co powiedział klient. Bardzo dobrym zabiegiem będzie także sparafrazowanie jego słów, przez co sprawdzisz czy poprawnie zrozumiałeś jego komunikat. Powszechne jest ciągłe dążenie do realizacji celów sprzedażowych nie zdając sobie sprawy z tego, że niepoprawna komunikacja z klientem na etapie rozmów sprzedażowych i nie zrozumienie jego potrzeb skutkuje niezadowoleniem. Nie tylko jesteś narażony na pretensje i obiekcje ze strony klienta, ale przede wszystkim straciłeś jego zaufanie i  gdy tylko będzie miał możliwość zmieni dostawcę, dlatego zadawanie pytań, aktywne słuchanie i prawdziwe zrozumienie potrzeb jest tak ważne. Pamiętaj, że budujesz relacje nie tylko z klientem, ale przede wszystkim drugim człowiekiem.

Dobre badanie podstawą dalszych wniosków

Aby pełni zrozumieć potrzeby swojej przyszłej grupy klientów powinieneś podjąć właściwe kroki do sporządzania analizy ich zachowania. Musisz wiedzieć z jakimi problemami się spotykają, czego potrzebują, jakie systemy są aktualnie wykorzystywane przez organizacje. Warto także, abyś zainteresował się ich konkretnymi planami inwestycyjne na najbliższe lata.

Dobrym sposobem, aby to zrobić jest przeprowadzenie badań potrzeb klienta. Dzięki nim uzyskujesz szeroki materiał do analizy, na ich postawie możesz usprawnić swoje aktualne procesy biznesowe, lepiej poznać swoją grupę docelową.

 

Fragmenty raportów przygotowanych przez naszą agencję możesz podejrzeć tutaj.

Odnosisz wrażenie, że nie system, który oferujesz nie jest dopasowany do przyszłych klientów, a Twoja sprzedaż stoi w miejscu, zgłoś się do nas.  Przygotujemy badanie i  stosowny raport, pozwalający poznać ich potrzeby.

Jeśli zainteresował Cię ten temat udostępnij ten post na fb lub linkedIn. Zapraszamy do śledzenia naszych aktualności, aby być na bieżąco:)