5 kroków do skutecznej komunikacji z leadami IT- poznaj nasze metody

W jaki sposób podnieść współczynnik przekształcania leadów w szanse sprzedaży? To zmartwienie nie tylko Twojej firmy. Wielu specjalistów sprzedaży i marketingu zastanawia się nad tym każdego dnia. W sprzedaży usług i systemów IT jest to szczególnie ważny aspekt, z którym wielu marketingowców IT sobie nie radzi. Dziś podpowiadamy jak zwiększyć szansę oraz zdobyć nowe zlecenia. Mamy kilka wskazówek, które ułatwią to działanie:

Krok 1

Podnieść jakość i skuteczności komunikowania się, szczególnie w przypadku pierwszego kontaktu, to jeden z ważniejszych etapów, potencjalny klient może się zaangażować lub zniechęcić, pamiętaj drugiej szansy nie będzie. Jeśli, otrzymujesz leady sprzedażowe z zewnętrznego źródła pamiętaj, że celem Twojej rozmowy, czy też spotkania nie jest weryfikacja danych dostarczonych przez agencję, a nawiązanie relacji z Twoim przyszłym klientem.

Krok 2

Ustal etap zakupowy swojego klienta, aby dostosować do niego komunikaty. Nie Twój proces sprzedażowy jest najważniejszy, a to w jakiej fazie zakupowej jest Twój klient. W początkowej fazie procesu zakupu klienta uświadamia sobie potrzebę i próbuje znaleźć możliwości rozwiązania swojego problemu – w tej fazie skoncentruj się na sposobach rozwiązania podobnego, czy też identycznego problemu swoich klientów. Podstawowym błędem jest przedstawienie cen, przekonywanie do oferty handlowej – klient na tym etapie musi się utwierdzić, że istnieje możliwość wprowadzenia usprawnienia, a Twoja firma może mu dostarczyć odpowiedni produkt IT, czy też usługę gdyż ma doświadczenie w tej materii. Natomiast jeśli Twój klient analizuje rynek – wówczas interesują go cechy produktów – to faza, w której musisz przedstawić parametry swojego systemu IT, wzrasta też znaczenie cen i poziomu kosztów. Kiedy Twój potencjalny klient podejmie decyzje zakupową cena uzyska wysokie znaczenie i wzrośnie poziom świadomości ryzyk, które mogą nastąpić wraz z wprowadzana zmianą w zakresie funkcjonowania rozwiązań IT.

Krok 3

Utrzymuj stały kontakt z potencjalnym klientem, prowokuj go do zadawania pytań i negocjacji – to pozwoli Ci na przesunięcie tematu o kolejny krok. Procesy zakupowy na rozwiązania IT trwa od kilku miesięcy do nawet kilku lat, aktywności kupującego się zmieniają, następuje faza wyciszenia i nagły zryw do dynamicznego działania – możesz przegapić ten moment, jeśli stracisz czujność  i przestaniesz „być” w stałej komunikacji z potencjalnym klientem.

Krok 4

Odpowiadaj na maile klientów relatywnie szybko, nie pozwól im czekać, Twój komunikat powinien do nich dotrzeć w ciągu kilku godzin, maksymalnie dwóch dni roboczych przy bardziej złożonych kwestiach, im później odpowiadasz, tym bardziej spada Twoja szansa na sprzedaż.

Krok 5

Pamiętaj, że celem życiowym Twojego potencjalnego klienta nie jest wyłącznie „kupowanie” poznaj go jako człowieka. Personalizuj dokumenty, które do niego przesyłasz, szyj oferty na miarę, tak aby rozwiązywały problemy, z którym przychodzi do Ciebie.

Nie zawsze jednak takie działanie przynoszą oczekiwane rezultaty… Jaki jest na to sposób? Zgłoś się do zespołu profesjonalistów, który rozwiąże ten problem za Ciebie. Nasz Zespół świadczy usługi komunikowania z leadami. Zaoszczędzony czas zainwestuj w rozwój firmy i ciesz się efektami naszej pracy.